27. marts 2009

M29-Aarhus, Marketing-ansvarlig, - Facebook Int. 13

På Facebook siden: September 2008
Antal Facebook venner: 190
Tid på Facebook om dagen: 0-10 min.
Hvor ofte: hver anden dag
Tid på nettet om dagen: 180+ min.

M29 møder jeg på hans arbejdsplads i Århus, hvor der er højt humør på kontoret.

Han var en af de sidste på Facebook – som så mange andre presset af vennerne. Ligesom M28-Stud.arc. bruger han mere end 3 timer om dagen på nettet, fortrinsvis på nyhedsupdate, men under 10 minutter på Facebook. Selv om han deltager i professionelt udviklende netværk offline og læser meget op på de nyeste trends indenfor hans fag online, så bruger han udelukkende Facebook privat. Han overvejer stadig at oprette en LinkedIn-profil til sine professionelle kontakter.

Han abonnerer på nogle faglige nyhedsbreve, men vil ellers helst selv opsøge informationer på virksomheders hjemmesider. Han anså inden og under interviewet Facebook som en del af privatsfæren, som virksomheder ikke skulle bryde ind i. Sidenhen har han dog revideret sin opfattelse, således at han også ser det som en service for forbrugerne at give dem information, der hvor de er.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar